FE Week-Notes | 9

FE Week-Notes | 9

FE Week-Notes | Een weekendje rust voor het veld van de Formule E, maar stil is het gelukkig nooit. Deze week wordt silly-season weer licht aangewakkerd door geruchten over Buemi. Behoudt hij de mogelijkheid om ook volgend seizoen voor twee japanse merken uit te komen?

Week-notes | 9

De teams:

  • Stoffel Vandoorne ontkent dat hij ook maar iets te maken had met de activatie van de Fanboost. “Ik wist niet precies wat er gebeurde en hoe het precies werkt in de regels, maar ik gebruikte het veelste vroeg”. De eerste seizoenshelft maakt Vandoorne een knullige indruk achter. Mede door fouten van het team, maar ook zeker fouten van zichzelf.
  • Mahindra heeft aangegeven de strategie van Wehrlein anders te hebben uitgevoerd indien ze het over zouden mogen doen. Voor Mahindra is Mexico geen fijne plek. Al twee jaar op rij weet het team de pole hier niet te verzilveren. Toch ging het ditmaal een stuk beter dan in seizoen 4 waarin Rosenqvist uitviel.
  • Geunther zegt tevreden te zijn met de rol die hij nu inneemt bij Dragon. Naar verluidt is het mogelijk dat Geunther terug keert in Rome. Nasr schijnt daar niet aan de start te kunnen verschijnen. Ook gaan er geruchten dat Dragon de italiaanse coureur Marciello zijn debuut daar gaat maken. De kans daarop is kleiner aangezien Marciello die volgende zondag in Monza moet zijn en dus toestemming moet krijgen van de FIA voor een deelname. Geunther lijkt dus wat meer voor de hand liggend.
  • Buemi’s toekomst is min of meer al beslist vertelde de zwitser. Ik weet wat mijn plan is voor volgend seizoen. Buemi is op dit moment in een Japans conflict, aangezien hij in WEC rijdt voor Toyota, in FE rijdt voor Nissan en reserve rijder is bij Red Bull met Honda motoren. Beumi hint dat een langer verblijf bij E-Dams aannemelijk is en dat hij hoopt te kunnen laten zien, waartoe het team in staat is.

Overige Notes:

  • De Formule E teams hebben een vergadering gevoerd in Geneva. Tijdens deze meeting ging het vooral over de toekomstplannen waaronder de nieuwe aero onderdelen voor seizoen 7 en de Gen-3 auto. Ook kwam Fast-charging pitstops weer aanbod.
  • Paddock-passes blijven een discussie. Veel teams maken gebruik van hun VIP passen door teamleden deze passen te schenken. Hierdoor omzuilen zij de gelimiteerde hoeveelheid monteurs die aanwezig mogen zijn.
  • De Formule E organisatie maakt zich zorgen over de drastische stijging in het loon van de topcoureurs. In 5 seizoenen tijd is het gestegen van met ruim een miljoen met als top genieter 1,8 miljoen geregistreerd. De coureur wordt niet genoemd.