5 merken die goed in Formule E zouden passen!

5 merken die goed in Formule E zouden passen!

Er zijn al flink wat merken de Formule E ingestapt en in seizoen 6 zullen nog twee hun entrede maken. Toch zijn er volgens ons nog een paar die er prima bij zouden passen:

Ford

Ford denkt al vanaf de entrede van Jaguar na over deelname. Tot vandaag heeft de grootste Amerikaanse fabrikant nog geen beslissing gemaakt. Zowel voor Ford als voor de gehele Amerikaanse autoindustrie zou het goed zijn om zo’n grote invloed deze stap te zien nemen. Strijden tegen de aziatische en de europeaanse merken voor een titel. De beste aandrijving van de toekomst kunnen bouwen! Het past bij de geschiedenis van Ford. Zoals ze ook Le Mans in waren gestapt om Ferrari te verslaan, zo zou het o zo mooi zijn dat ze nu de strijd aangaan met de grote groep Duitsers.

 

Volvo

Het zweedse merk heeft als eerste Europese merk besloten om volledig over te stappen naar elektrisch. De hele wereld kijkt uit naar wat van effect het gaat hebben op Volvo en alle andere merken zullen hun bekijken met arendsogen.

Voor Volvo die al jaren opzoek is naar een goed sportprogramma met wat bekijks, zou een Formule E deelname perfect zijn. WEC is volgens de Volvo geen optie, want dat draait maar om 24 speciale uurtjes. Formule 1 kost zo’n 500 miljoen te veel en dus zou Formule E prima in dit straatje passen. De WTCR kent veel minder kijkcijfers dan Formule E en dus zou voor een marketing oogpunt deze overstap natuurlijk moeten klinken. De vraag is alleen: Durft Volvo het wel aan?

 

Kia

De koreanen zijn een gewilde doelgroep voor Agag… Geruchten gaan dat er al een speciale slot voor hen gereserveerd staat voor of KIA, of Hyundai. Als dit klopt, dat is het enige wat een van hen nog moet doen een krabbeltje zetten en een aandrijving in elkaar schroeven. Vooral KIA is bezig met een enorme facelift qua autodesign en zou nog wel iets meer marktbekendheid kunnen gebruiken in de westerse wereld. Het gaat als beter, maar die laatste stap om je echt te kunnen mengen met de Duitsers en de Fransen moet nu dan wel gezet worden.

Formule E is voor KIA een perfecte plek om europeanen over te halen. Als we alleen al kijken naar hoeveel aandacht een team als Mahindra krijgt, terwijl ze nog geen 5 jaar geleden alleen als motorfabrikant bekend stonden onder het brede publiek, dan werkt het succes af.

 

Rimac Automobili

Bekend geworden door Richard Hammond. Een crash die veel publiciteit heeft gegenereerd, maar ook direct negatieve. Hoe kon t dat de auto nog uren, zelfs dagen lang in de brand stond? Hoe kon de crash uberhaupt zo plotseling gebeuren, na de finish nog wel te verstaan?

Rimac Heeft zichzelf op de kaart gezet, maar moet dit nu echt gaan omdraaien tot iets positiefs, voordat we ze alweer vergeten zijn. Het merk bouwt fantastisch mooie modellen en als hypercar fabrikant, zou het des te mooier zijn om concurrenten Jaguar, Mercedes, Audi, BMW en Porsche direct te verslaan.

 

Tesla

Het blijft meer dromen en de kans dat Tesla hen entrede gaat maken is nihil. Toch wil iedereen weten of Tesla ook echt zo suprieur ver voor ligt in de elektrische technieken. Er is maar een manier om hier achter te komen: Deelname aan Formule E. Kan Tesla het ook opbrengen om met dezelfde limitaties, nogsteeds suprieur te zijn aan de rest van de autoindustrie?

Alleen al antwoord op deze vraag zou het o zo mooi maken om Tesla te zien toetreden in Formule E.