FE Week-Notes | 8

FE Week-Notes | 8

Na afloop op een van de meest sensationele races in de Formule E, heeft menig coureur hier uiteraard iets over te zeggen. Daarnaast werd ook nog eens een test vereden op maandag. Dit zijn de notes van vorige week.

Week-notes | 8

De teams:

  • Lucas di Grassi was in zijn nopjes en sprak over zijn beste race in de Formule E tot nu toe. Na een wat onvoorspelbare 2 openingsraces lijken toch weer 2 standaard coureurs zich te mengen voor de titelstrijd: Sam Bird en di Grassi.
  • Jean Eric Vergne zette de snelste tijd neer tijdens de testdag. Het moet frustrerend voor hem zijn om weer terrein te verliezen in het kampioenschap. Dit ondanks dat er wel degelijk snelheid in de auto te vinden is.
  • HWA vermeld dat ze een sterke testdag achter de rug hebben. “We hebben veel geleerd en ontdekt en dit gaat ons verder brengen”. HWA is het eerste team dat meer dan 4 races nodig heeft om een punt te scoren.
  • Felipe Nasr spreekt van een goed debuut, ondanks een spin. Nasr maakte zijn debuut in Mexico maar schijnt op zijn minst de E-Prix van Rome te gaan missen wegens andere verplichtingen.
  • Wehrlein twijfelt aan de racetactieken van di Grassi. “Hij gebruikte mij als een rem in bocht 3 waardoor ik rechtdoor schoot” Pascal Wehrlein kreeg hier later een 5 seconden penalty voor waar hij het dus al helemaal niet mee eens is.
  • De vechtlust van D’Ambrosio laat zien dat we serieus rekening met hem moeten houden voor dit kampioenschap. Al meerdere malen komt D’Ambrosio van een hopelose kwalificatie alsnog in de punten en ook ditmaal was het weer raak. Van P19 naar P4.
  • Virgin teambaas Filippi zegt gefrustreerd terug te kijken naar Mexico, waar het team beide leidende posities in de kampioenschappen uit handen gaf. Toch zegt hij wel blij te zijn dat het Bird weer lukte punten te scoren en die gaan belangrijk zijn.

Overige Notes:

  • Formule E heeft een samenwerking aangegaan met Umicore om hun batterijen te recyclen. Van de 40 gen-1 batterijen worden nu op zijn minst 30 niet gebruikt. De andere 10 zitten waarschijnlijk nog in een Gen-1 auto die dan gebruikt wordt voor demo’s zoals bijvoorbeeld Jaguar en Audi doen.