FE Week-Notes | 7

FE Week-Notes | 7

Ook deze week pakt Formule 1 alle aandacht wat betreft de media. Alle topteams en teams met een aanzienlijke historie presenteerden deze week hun auto’s. In Formule maken de teams zich op voor ronde nummer 4: Deze week in FE Week-Notes, de voorbereiding op Mexico.

Week-notes | 7

De teams:

  • NIO vertelde dat het onwaarschijnlijk gaat zijn dat Ma Qing Hua ook dit jaar een eenmalig optreden krijgt aangeboden. Ma staat inmiddels bij ons bekend als de aller slechtste coureur in Formule E. In 9 optredens… nul punten.
  • Audi heeft in het weekend van Mexico geen reserve rijder aanwezig. Normaal is Nyck de Vries met regelmaat te vinden bij Audi, maar die schijnt andere verplichtingen te hebben.
  • Felipe Nasr kijkt uit naar zijn Formule E debuut in Mexico. Een plek waar veel voormalig F1 coureurs bekend mee zijn, maar dan met een andere lay-out. Nasr hoopt dat het kleine voordeel van twee bochten kennen hem gaan helpen punten te scoren.
  • Alex Lynn schijnt in de running te zijn voor een comeback in Formule E. Meerdere teams lijken in hem geintresseerd te zijn waaronder NIO en DS Techeetah.
  • Alexander Sims is van plan om in Mexico zijn excuses aan te bieden aan Mortara. “In de cockpit vernam ik niet dat ik hem raakte, maar ik heb de beelden bekeken en ik heb hem duidelijk geraakt. Ik moet mijn excuses aanbieden aan Eduardo, dat ik het destijds belachelijk vond”.

Overige Notes:

  • Formule E denkt harder na over het idee om vanaf seizoen 9 fast-charging in te gaan voeren voor pitstops. “Wij denken dat hier meer winst in te behalen is voor de auto industrie dan in een revolutionaire 4-wheeldrive aandrijving”.
  • Michelin kijkt aandachtig naar de data die de banden gaan leveren tijdens een weekend in Mexico. Het circuit biedt weinig grip waardoor we benieuwd zijn naar wat de slijtage gaat worden. Ook weten we nog niet zeker hoe de banden zich gaan gedragen hier aangezien dit circuit echt heel weinig grip kent.
  • De Formule E denkt hard na over een oplossing voor de weg tikkende tijd tijdens een safetycar periode. De grootste kans is dat later in het seizoen de tijd stop gezet gaat worden tijdens de safetycar en pas weer gaat tikken wanneer auto’s gaan racen. “Het is voor nu te makkelijk om de finish te halen en we ontnemen het publiek racetijd”.
  • Het is zeer waarschijnlijk dat seizoen 6 van start gaat op een vrijdag. Ook zijn er gesprekken met Saoedi-Arabië om een nachtrace te houden en daarbij een dubbelheader te introduceren.
  • Een E-Prix in Zuid-Korea lijkt als aannemelijker te worden. Er wordt inmiddels gesproken dat een race in seizoen 6 tot de mogelijkheid behoort.
  • De Attack-mode wordt in Mexico geplaatst in bocht 8. De bocht staat vooral bekend om de chaotische crash die destijds plaats vond in 2017 met Nico Prost en Nick Heidfeld. Rosenqvist knalde daarna nog boven op Heidfeld en Mitch Evans moest een uitwijkende manouvre uithalen.