FE Week-Notes | 6

FE Week-Notes | 6

In een week waarin het vooral draait om de nieuwe livery’s van de Formule 1, is er wat minder notes voor FE. Toch zijn er een aantal opmerkelijke berichten die wij vermelden in FE Week-Notes:

Week-notes | 6

De teams:

  • Gunther wordt vanaf de E-Prix van Mexico vervangen door Felipe Nasr. De jonge duitser blijft wel actief als test en reserve rijder voor Dragon. Dragon reageerde met dat Gunther een contract had voor drie races.
  • Felipe Nasr was in de Formule 1 al bekend om zijn steun van Bancodo Brasil en schijndt deze steun ook mee te nemen naar Dragon. Eerder dit seizoen kwam hij al in actie tijdens de Marrakesh testdag.
  • NIO zegt niet op te geven en nog steeds volledig achter hun Formule E plannen te staan. Dit ondanks alweer een moeilijke start van het seizoen. Na seizoen 1 heeft het team het telkens lastig gehad en schijnt simpelweg niet mee te kunnen in de software ontwikkeling. Geruchten gaan dat het merk de handdoek snel  de ring in gaat gooien. wanneer het zo door gaat de aankomende seizoenen ziet het merk geen nut meer in deelname.
  • Envision Virgin is van plan om hun hoofdkwartier uit te breiden. Het team gaat hier in de zomer mee aan de slag om zo goed voorbereid te zijn op de groei van Formule E. Daarnaast is extra mankracht nodig voor de extra competitie van zowel Porsche als Mercedes in seizoen 6.

Porsche

  • Jaguar’s superster Mitch Evans blijkt door zijn management nu een link te hebben met Porsche. Voormalig Porsche WEC rijder Mark Webber zit in het management van Evans. Hierdoor staat Mitch hoog op het verlanglijstje naast Lotterer. Outsider is Brendon Hartley.
  • Brendon Hartley gaat het testprogramma voor Porsche aftrappen. Brendon Hartley probeert zodoende naast zijn Ferrari simulatiewerk snel weer in een racestoeltje te komen.  Hartley hoopt op een plek bij Porsche als een plan B. Het is immers bekend dat Porsche liever een huidig fulltime FE racer naast Jani zet.
  • Audi is ongerust dat Porsche een negatieve invloed gaat hebben op Audi omdat het beiden onderdeel is van de VW Group. De beide merken hebben het wel vaker tegen elkaar op genomen in Rally en WEC, maar volgens Audi is Formule E een ander verhaal. We ontwikkelen beiden software voor dezelfde groep. Onze geheimen voor elkaar komen sneller aan het licht dan dat het geval zou tussen bijvoorbeeld Jaguar of Nissan.

Overige Notes:

  • De Attack-mode wordt in Mexico geplaatst in bocht 8. De bocht staat vooral bekend om de chaotische crash die destijds plaats vond in 2017 met Nico Prost en Nick Heidfeld. Rosenqvist knalde daarna nog boven op Heidfeld en Mitch Evans moest een uitwijkende manouvre uithalen.